"Išmintis pasiteisina savo darbais." Mt 11, 19b
« 2018 » | « Liepa »
Pr A T K P Š S
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Įvyko

Paskelbta: 2018-05-14

Interaktyvus Gerosios Naujienos skelbimas tikybos pamokose


   Lietuvos tikybos mokytojai kasdien susiduria su vis naujais iššūkiais. Nuolatiniai pokyčiai visuomenėje neabejotinai keičia ir mokyklos veidą. Kokia ji turėtų būti ginčijasi psichologai, pedagogai, tėvai, net nieko bendro su mokykla neturinti visuomenės dalis. Dažniausiai jaudinamasi dėl prastėjančių mokinių mokymosi rezultatų, atsainaus požiūrio į dalyvavimą pamokose, daugėjančių socialiai apleistų vaikų. Tokiomis aplinkybėmis Gerosios Naujienos skelbimas būtų itin aktualus, tačiau... Kaip ir kitų dalykų, taip ir tikybos mokytojams tenka atsakyti į klausimą: „Kaip dirbti, kad vaikas noriai mokytųsi ir net po pamokos ieškotų atsakymų į rūpimus klausimus?“
   Vilkaviškio vyskupijos Katechetikos centras vieną seminarą per mokslo metus skiria interaktyvių metodų mokymui. Šio pasirinkimu tikrai nesiekiama visų mokytojų apmokyti dirbti virtualioje erdvėje, tačiau tikrai norima padėti mokytojams paįvairinti šiuolaikinę pamoką, pasisemti moksleiviams tinkančių idėjų. Mokiniams nėra naujovė pristatymai parengti PowerPoint programa, tačiau, kad yra tiek padedančių mokytis ir mokyti programų, turbūt nesitikėjo nei vienas seminaro „Kino filmų redagavimas bei išmaniųjų įrenginių panaudojimas ir interaktyvių žaidimų taikymas tikybos pamokose“ dalyvis. Seminarą gegužės 11 d. Vilkaviškio vyskupijos tikybos mokytojams vedė Kauno „Varpelio“ pradinės mokyklos dorinio ugdymo (tikybos) vyresnysis mokytojas Darius Venčkauskas. Seminarą sudarė trys dalys: filmų karpymas ir titrų rašymas, kryžiažodžių ir nuotraukų koliažų kūrimas bei pritaikymas, darbas su įvairiomis žaidimų programomis. Sunku pasakyti, kuri iš dalių naudingesnė dirbantiems su mokiniais, tačiau nustebino biblinių užduočių gausa virtualioje erdvėje. Lektorius ne vienus metus klaidžiojo interneto platybėse ir atrado bei susistemino programėles, padedančias vaikus mokyti tikėjimo tiesų. Mokytojai aikčiojo nuo galimybių moderniai skelbti Gerąją Naujieną, įtraukiant į ugdymo procesą net tą, kuris neturi motyvacijos mokytis.
   Seminaras prabėgo akimirksniu. Pabaigoje vyskupijos tikybos mokytojai dėkojo Dariui už titanišką darbą, kuriam atlikti prireiktų daugybės valandų, už paprastą, žaismingą seminaro vedimą bei energiją, naudotą paaiškinant individualiai, nuspaudžiant reikalingą mygtuką ar ištaisant padarytą klaidą. Iš mokytojų atsiliepimų supratome, kad jie pasirengę dirbti kitaip.

Vilkaviškio vyskupijos Katechetikos centro metodininkė Vilma Balandienė