„Ir kas tik jį paliesdavo, išgydavo“ Mk 6, 56
« 2020 » | « Lapkritis »
Pr A T K P Š S
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Įvyko

Paskelbta: 2020-02-20

Per mokinių atostogas Vilkaviškio vyskupijos tikybos mokytojai ieško gyvenimo motyvo

Per mokinių atostogas Vilkaviškio vyskupijos tikybos mokytojai ieško gyvenimo motyvo

   Mokinių atostogos yra mokytojų profesinio bei asmeninio tobulėjimo laikas. Pasinaudodami šia galimybe, Vilkaviškio vyskupijos tikybos mokytojai vasario 17 dieną rinkosi į praktinį seminarą „Vidinės motyvacijos ir pašaukimo atskleidimas savyje bei mokiniuose“. Seminaro lektorius mokytojams jau pažįstamas Tarptautinio retorikos ir oratoriaus meistriškumo universiteto treneris-licenciatas Valdemar Chmielevski. Lektorius yra baigęs Biblijos, Dvasinio palydėjimo mokymų programas Gyvenimo ir tikėjimo institute bei turi įvairios patirties mokymų srityje.
   Seminaro temą pasiūlė Valdemar Chmielvski. Tema ypač aktuali vyresnių klasių mokiniams, kurie dar tik ieško savo gyvenimo kelio, ir šiandien susiduria su motyvacijos mokytis problemomis. Pirmoji seminaro dalis taip ir vadinosi – „Motyvacija“. Lektorius išsamiai pristatė išorinės ir vidinės motyvacijos skirtumus, sudėtines vidinės motyvacijos dalis, paaiškino žodžio „motyvacija“ sandarą bei pasiūlė keletą žodžio „motyvas“ sinonimų: gyvenimo misija, prasmė, pašaukimas. Gyvenimo prasmės klausimą išsamiai nagrinėjo psichoterapeutas Viktor E. Frankl, todėl prisiliesta prie jo darbų, minčių, knygų. Valdemar Chmielevski pasiūlyti pratimai kiekvienam leido paieškoti savojo gyvenimo motyvo ar prasmės.
   Kiek mūsų gyvenimo motyvą lemia įsitikinimai: išoriniai, vidiniai, vertingi ar ribojantys – jau kita seminaro dalis. Kaip ir vertybės, gyvenimo balansas ar tikslo siekimas. Nors iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad seminaras psichologinis, tačiau lektorius nuolat pabrėždavo galutinį žmogaus tikslą nuostabia alegorija: „gyventi taip, kad galėčiau groti Tobulos Meilės orkestre, kai paliksiu šį pasaulį“. Kalbėdamas apie talentų atskleidimą lektorius pabrėžė, kad to neįmanoma padaryti be ryšio su Kūrėju: „pastoviai, minutė po minutės, sąmoningai būti Dievo, kuris gyvenimo misiją bei talentus jai pasiekti tau ir patikėjo, akivaizdoje“.
   Trečioji seminaro dalis skirta laiko planavimui ir pokyčių valdymui. Turbūt visus labai nustebino ne konkretūs patarimai ar priminimas, kad planuoti pradedame nuo gyvenimo misijos, bet praktinė užduotis: „Kokią kalbą norėtum išgirsti savo laidotuvėse?“. Nors užduotis ir pačiam lektoriui atrodė gąsdinanti, tačiau ji puikiai atskleidžia gyvenimo misiją bei mūsų prioritetus, kam turėtume skirti daugiau laiko.
   Pabaigoje norisi pasidalinti gražiausiomis seminaro mintimis: „mokėk paleisti tai, kas materialu, dėl amžinojo gyvenimo“, „Neišsigąskite didelių tikslų: dideliems tikslams skirkite vieną minutę maldos per dieną“, „gyvenk gyvenimą, kuriam esi pašauktas“, „pusvalandis tinginystės per dieną tampa metais“, „skausmas yra nuolatinis tobulėjimo palydovas. Pažvelkite į Kristų“, „jeigu sakau „taip“ nereikšmingiems dalykams, sakau „ne“ svarbiems“, „įsitikinimai ateina iš praeities, vertybės nukreiptos į ateitį“, „lengviausias būdas sužinoti savo talentus – klausti Dievo maldoje“.


Vilkaviškio vyskupijos Katechetikos centro metodininkė Vilma Balandienė